27. maaliskuuta 2014

Henkireikä

Henkireikä
Arki on tällä hetkellä aika yksipuolista, koska en tee kokoaika työtä ja ehdin harrastamaan liikuntaa lähes tulkoon silloin kun itse haluan. Harrastan juoksua tai oikeastaan juoksen vaan omaksi ilokseni ja pitääkseni itseni hyvässä kunnossa. Juoksemiseen käytän viikossa aikaa noin 8 h. Alkuvuodesta aloitin myös pienimuotoisen kotilihaskuntoharjoittelun joka on ollut ihan mukava. Olen vain huomannut, että vaikka kuinka olen vihannut aina kuntosalilla käymistä niin nyt minun lihakset huutaa, "haluan salille". Tarkoituksena onkin nyt jatka kotikuntosaliharjoittelua ja kohentaa lihaskutnoo ensin kotona. On sitten helpompi kuntosalilla päästä vauhtiin kun ei ole aivan rapakunnossa. 

Juoksua olen harrastanut aktiivisesti 02/2010 lähtien. Lopetin kilpauinnin 10/2009, jonka jälkeen pidin elämäni pisimmän liikuntatauon (3 kk), jonka aikana en liikkunut liikkumisen takia. Hyötyliikuntaa harrastin kyllä, en muuta. En erityisemmin kilpaile juoksussa, muutaman kerran olen käynyt juoksemassa 10km kilpailussa ja 3 krt olen juossut puoli maratonin. Cooperin testin olen juossut elämäni aikana useita kymmeniä kertoja. Kilpailuviettiä ja tavoitteita löytyy, tämän vuoden juoksukilometritavoitteena on 4500 km (vuonna 2013 oli 4300 km). 
Ennätyksiäni ovat: Cooper 3580 m, 10 km ajassa 44:38:15 ja puoli maraton 1:41:45:08. Voin paljastaa, että tällä hetkellä olen hieman tavoitteesta jäljessä, mutta täytyy muistaa että talvikausi on takana. Kesällä kilometrejä kertyy sitten taas lisää. Täytyy juosta kilometrejä talven varalle.

Nyt jatkan arkirutiinien suorittamista ^^

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti