24. syyskuuta 2015

Työ ja koulutus

Työ ja koulutus 
Olen ollut nykyisellä työnantajallani pian puolitoista vuotta. Ammatillista kasvua on tullut hurjasti. Olen saanut roppakaupalla itsevarmuutta ja ottaa kaipaamaani vastuuta. Olen entistä määrätietoisempi ja olen saanut tehdä töitä huipputiimissä ja lisäksi työnantaja on tarjonnut lisäkoulutusta enemmän kuin kuvittelin. Olen saanut tehdä työstä oman näköistäni peilaten asiakkaiden tavoitteisiin ja minun mielenkiinnon kohteisiin. 

Olen kuitenkin miettinyt kouluun hakemista. Miettinyt erilaisia yliopisto ja YAMK mahdollisuuksista Helsingissä ja Tampereella. Miettinyt sellaista lisäkouluttautumista että voisin lähitulevaisuudessa toimia esimies- tai muissa "korkeamman" asemaan työtehtävissä. Olen miettinyt jopa työntekomahdollisuuksia Tampereella ja monen moista muuta vaihtoehtoa. 

Työnteko tuntuu hyvältä, vaikka viime aikoina se on toisinaan ollut hieman kuormittavaa. Toistamiseen, huipputiimimme on auttanut minua ymmärtämään että olen juuri siellä missä minun pitääkin olla. Joka maanantaiaamun ärsytyksestä huolimatta töihin on lähes poikkeuksetta ollut ihana mennä. 

Minulta on monesti kysytty miten viitsin tehdä työtä josta minulle maksetaan huonommin (todellisuudessa käteen jää parisataa vähemmän) kuin alalta, johon olen kouluttautunut. Tämän lähes puolen toista vuoden töissäolon aikana en ole hetkeäkään katunut päätöstäni. Teen mieluimmin työtä vakituisessa työsuhteessa, pienemmällä palkalla, vähemmällä stressillä ja kiireellä sekä ihanien ihmisten kanssa versus että tekisin työtä omalla alalla, korkeammalla palkalla, hirveessä kiireessä ja ylikuormitettuna sekä 100% todennäköisyydellä työpaikka ei olisi vakituinen. Totta kai olisi mukavaa että palkka olisi korkeampi, mutta no can do ja valitettavasti jos joku ei vielä tiennyt niin Suomessa ei työnteolla rikastu vaikka se palkka olisikin parisataa enemmän. 

Jos ja kun joskus lähden nykyisestä työyhteisöstä pois niin melein voin sanoa että yhtä hyvää tiimiä en löydä oli palkka sitten parisataa huonompi tai tonnin parempi.

Muistaatehan, että 
Blogi muuttaa uuteen ositteeseen
viikon päästä torstaina 1.lokakuuta,

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti