13. lokakuuta 2015

Kiroilusta kuntosalille ja valokuvauksesta säästämiseen

Kiroilusta kuntosalille ja valokuvauksesta säästämiseen
Viime joulukuun lopussa kirjoitin blogitekstin Turhia lupauksia?, sillä ajatuksella että haluan tehdä vuodesta 2015 paremman ja olla onnellisempi. Asetin itselleni neljä lupausvaadetta: 1. Vähentää kiroilua, 2. liittyä kuntosalille, 3. valokuvata elämää happy things teemalla sekä 4. aloittaa asuntosäästämisen. Pidin asettamiani lupauksia hyvinä, kivoina, haastavina ja kannattavina muutoksina. Tietysti prioriteetin yksi lupauksena on olla onnellisempi ja elää onnellisemmin, pitämällä itsestäni parempaa huolta. Mutta miten meni noin omasta mielestä?  

Tyssäsikö tämä heti ensimmäiseen, ei suinkaan. Olen edelleen ruma rääväsuu mutta en ole kyllä saanut enää kommentteja kiroilustani, mikä on hyvä juttu. Täysi kiroiluttomuus on mahdotonta mutta olen pystynyt vähentämään sitä. Ehkä enemmänkin ole niellyt sanani ja kiroillut mielessäni päästämättä kaikkia ulos. Tämä on varmasti ikuisuusprojekti, mutta olen kuitenkin edennyt asiassa.  

Kuntosalille liityin helmikuussa, kun Easyfitillä sattui olemaan heti kuun vaihteessa liittymistarjous, jossa säästin parikymppiä. Miettikää, parinkympin säästö ja heti se motivoi liittymään. Nyt kun tietää ettei asuinpaikka vaihdu ihan noin vaan nopeasti työpaikan takia ja mikäli sattuisimme muuttamaan, on kuntosalijäsenyyden siirto esimerkiksi Tampereelle helppoa. Ensi helmikuussa olen oikeutettu VIP-jäsenyyteen, jolloin saan käydä missä Easyfitin kuntosalilla haluan. Tällä hetkellä käyn Easyfit Pasilassa, joka sijaitsee vajaa puolen kilometrin päässä kotoa.  

Olen kuvannut elämää happy things teemalla. Kuvia olen ottanut paljon ja niistä saa tehtyä kattavan kuvakirjan muistoksi. Olen kuvannut elämän pieniä juttuja, satunnaisia otoksia sieltä ja täältä, kotoa ja töistä, arkena ja viikonloppuna, ostoksista ja hankinnoista, iloista ja suruista ja kaikesta siltä väliltä. Polaroid kuvia olen ottanut paljon, erityisesti Lontoon ja Rooman matkoista on monta kaunista polaroid muistoakin eikä joululahjaksi saamiani polaroidfilmejäkään ole enää kuin yksi jäljellä.  

Asuntosäästämisen aloitin heti tammikuun puolessa välissä (tietysti olin jo pidemmän aikaa säästänyt tavalliselle säästötilille) avattuani ASP-tilin. Nyt kun on vakituinen työ niin oman asunnon hankinta on entistäkin enemmän ja useammin mielessä. Mieluummin sitä itselleen maksaisi kuin toiselle. Olen ollut säästeliäs ja ASP-tilille säästämisen lisäksi säästöön on jäänyt kivasti rahaa ja tästä on hyvä jatkaa eteenpäin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti