28. tammikuuta 2017

Tila: Olen lomalla

Tila: Olen lomalla

Koin sen tunteen taas eilen, sen vatsan pohjassa kutkuttavan ja laulattamaan laittavan tunteen. Sanoin myös ääneen uusimmalle, ihan mielettömän siistin naurun omaavalle kollegallenikin, mun tekis mieli vaan laulaa ja laulaa kokoajan. Se tunne on se, kun jää lomalle. Minulla alkoi eilen kahden viikon talviloma. ^^

(Kuten tyypillisesti minulle niin tätäkin asiaa piti lähteä pohtimaan hieman pintaa syvemmälle.) Opiskeluaikojen jälkeen työelämään siirryttyäni olen jokainen kerta lomalle jäädessäni tuntenut samalla tavalla. Saan jäädä lomalle koska olen ansainnut loman tekemällä töitä. Tekemällä ihan uskomattoman tärkeää ja arvokasta työtä. Työtä joka on ollut viime aikoina hieman stressaavaa ja väsyttävää. Pitkiä päiviä, loputonta joustamista ja venymistä. Töitä aamusta iltaan. Mutta mikä parasta niin työ on juuri niin vaihtelevaa ja joka päivä uutta opettavaa kuin olen aina halunnut. Työtä jossa saan haastaa itseni ja jota en tällä hetkellä pysty kuvitella vaihtavani toiseen. Sain viime viikolla myös sellasita palautetta että hymy ei voi olla muuta kuin korvissa.

Opiskeluaikoina loma oli tiettynä ajankohtana opiskeli sitten valot päällä tai valot sammuneena. Elämässä kaiken eteen tehdään töitä, niin työpaikan ja loman, parisuhteen ja kodin, ystävien ja perheen, terveyden ja hyvinvoinnin, liikunnan ja hankintojen… ja ihan loputtoman määrän muiden isompien ja pienempien asioiden eteen. Kuten vanhat kliseiset (minua jo ärsyttävät) sanonnatkin sanovat raha ei kasva puussa, kaikki ei tule kuin Manulle illallinen ja jos ei anna, ei voi myöskään saada, pitävät tässäkin asiassa liian hyvin paikkansa.

Hyvää fiilistä lisää myös se, kun muut ovat iloisia toisen lomalle jäännin puolesta. Toinen halaa, toinen laittaa tekstarin, toinen toivottaa face to face hyvää lomaa. Ne on niitä viimeisen niitin hyvälle fiilikselle antavia juttuja. Esimerkiksi juuri eilen sain noita kaikkia. ^^

Mitä te tunnette kun jäätte lomalle?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti